Tuesday 17 March 2020

COVID-19: PERINTAH KAWALAN PERGERAKKAN & PEMBERHENTIAN OPERASI SEKOLAH



Assalamualaikum wbt.
Ibu bapa/ Penjaga yang dirahmati Allah.

PERINTAH KAWALAN PERGERAKKAN & PEMBERHENTIAN OPERASI SEKOLAH

Merujuk kepada Perutusan Perdana Menteri pada 16 Mac 2020 (jam 10 malam) mengenai pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan mulai 18 Mac sehingga 31 Mac 2020, perhatian kepada perkara berikut :

1. Tiada sebarang aktiviti dilakukan dalam kawasan sekolah. Semua aktiviti penyelenggaraan dalam kawasan sekolah juga ditangguhkan sehingga 31 Mac 2020, Selasa.

2. Pengajaran dan pemudahcaraan (PdPC) pembelajaran di sekolah ditangguhkan sehingga 31 Mac 2020.

3. Sehubungan dengan itu, Modul Pembelajaran Kendiri Murid-murid akan diedarkan melalui Kelab kelas (WhatsApp Kelas) melalui mentor masing-masing. Bagi guru-guru subjek yang telah memberikan tugasan semasa cuti sekolah boleh diteruskan & disiapkan.

4. Sempena tempoh Perintah Kawalan Pergerakan ini juga marilah sama-sama kita patuhi sop dan arahan yang dikeluarkan dengan mengurangkan pergerakan kita di luar rumah dan di tempat awam, menjaga kesihatan serta mengeratkan hubungan kekeluargaan dengan melaksanakan aktiviti dan program bermanfaat untuk ahli keluarga kita di rumah.

Tingkatan amal dan teruskan berdoa semoga Allah lindungi kita semua dan bebaskan Malaysia dan dunia daripada penyakit ini.  Allahu musta'an

MUDIR
SM SRI AL-AMIN BANGI
17 MAC 2020

No comments:

Post a Comment